Strategia komunikacji i sprzedaży. Od czego zacząć
Strategia komunikacji jest niezbędna jeśli chcesz stworzyć projekt czy biznes o którym chcesz opowiedzieć innym i zainspirować ich by do Ciebie dołączyli.
Od czego zacząć budowanie strategii komunikacji w internecie?
Zacznij od fundamentu czyli określ, jaka jest wizja Twojego działania oraz misja firmy, a także jakimi wartościami się kierujesz w swoim działaniu.
Następnie określ, kim jest Twój Odbiorca.
Wybierz miejsca gdzie chcesz prowadzić komunikację.
Wyznaczyć sobie realne cele krótko- i długoterminowe, które pozwolą na weryfikację skuteczności prowadzonych działań.
Po wykonaniu tych pierwszych kroków przejdź do przykładowej listy pytań, które pomogą określić zarys strategii komunikacji, oto one:
Co masz do zakomunikowania/zaoferowania Odbiorcy?
Kto jest Twoim Odbiorcą (podział na grupy)?
W jakim celu prowadzisz komunikację z Odbiorcami?
Jakim językiem i symbolami komunikujesz się z poszczególnymi grupami Odbiorców?
W jakich kanałach prowadzisz komunikację (SEM, SEO, Social Media, E-mail, ect.)?
Jaki budżet przeznaczasz na komunikację w poszczególnych kanałach?
Odpowiadając sobie na te podstawowe pytania, możesz samodzielnie określić fundament działania i rozpocząć jego realizację.
Jeśli nie posiadasz doświadczenia w tworzeniu strategii komunikacji, zapraszam do współpracy. W czasie pracy warsztatowej wspólnie ułożymy spójną z Twoją wizją firmy strategię, określimy krok po kroku każdy z elementów.
Więcej informacji znajdziesz tutaj: Strategia komunikacji