Strategia. Dlaczego jest ważna?
DLACZEGO STRATEGIA JEST POTRZEBNA?
Strategia jest jak kompas dla Twojego biznesu. Dzięki niej wiesz dokąd idziesz i kiedy zbaczasz ze swojego kierunku, szybko możesz interweniować. Posiadając startegie, stajesz się świadomym twórcą swojej firmy/projektu i nie ulegasz "szybkim" i "atrakcyjnym" ofertą współpracy, tylko patrzysz trzeźwo na przychodzące oferty i na to jak współgrają lub nie z kierunkiem Twojego biznesu.
Nie posiadając strategii komunikacji i sprzedaży, trudno rozwijać swoją działalność czy ofertę. Wówczas wszystko dzieje się jakby w permanentnym wielkim chaosie, Tobie natomiast wydaje się, że masz stale za mało czasu. Nie wiesz jak i jakie obowiązki podzielić między pracowników. Z kim współpracować, a z jakiej współpracy zrezygnować, do jakich Klientów kierować swoją ofertę i jakim językiem się z nimi komunikować oraz w co inwestować pieniądze na reklamę - czy w linki sponsorowane czy w facebook, skoro i tak wszystko nie działa. Nerwowo przeglądasz strony konkurencji i stale wydaje Ci się, że Twoja oferta jest nie dość dobra.
Wówczas wpadasz na świetny pomysł, oddam to w ręce agencji :) Pamiętaj jednak, że agencje to nie cudotwórcy, że nic bez Twojego pomysłu na biznes i zaangażowania "się nie zrobi". By zbudować coś trwałego i stabilnego potrzebna jest twoja obecność oraz zaangażowanie i tworzenie tego.
Co zatem zrobić inaczej, by ułożyć ten permanentny chaos, skoro przecież brak czasu na wszystko? ;) Na początek przywołam cytat H. Jackson Brown Jr :
"Nie mów, że nie masz czasu. Masz tyle samo godzin na dobę, ile mieli Helen Keller, Pasteur, Michał Anioł, Matka Teresa, Leonardo da Vinci, Thomas Jefferson i Albert Einstein."
Czasu wszyscy mamy tyle samo tylko od nas zależy, czy spożytkujemy je na piętrzeniu chaosu czy na układaniu tego w ład i porządek. Skoro ten kluczowy fakt mamy ustalony, przejdźmy dalej.
Rozpoczynając budowę strategii komunikacji należy zacząć od tego kto jest Twoim Obiorcą czyli potencjalnym Klientem, jakie ma potrzeby i z czym się mierzy na codzień oraz jak Twoja oferta odpowiada na te potrzeby jak je zaspokaja, jak je rozwiązuje. Więcej znajdziesz w tym >>wpisie<<.
Jeśli jednak czujesz, że nie zapanujesz sam/sama nad tym chaosem, to możesz skontaktować się ze mną. Wczasie warsztatu wspólnie ułożymy strategię komunikacji i sprzedaży, określając kierunek i język komunikacji z Twoimi potencjalnym Klientami.